תא חמצן ופיברומיאלגיה

תא חמצן בלחץ גבוה ופיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה, הקרויה גם תסמונת הכאב הכרוני, הינה הפרעה מתמשכת ומתישה שהופכת שכיחה יותר ויותר. הסובלים מהמחלה מעידים על קושי בתנועה, כאבים כרוניים בכל מני מקומות בגוף בו- זמנית, קושי בהרדמות ובהתעוררות, ירידה קוגנטיבית, ולרוב אינם מגיבים לטיפול.

מחקרים מראים כי הטיפול בחמצן בלחץ גבוה עשוי לשפר את התסמינים ואת איכות החיים של החולים בפיברומיאלגיה.

הטיפול בחמצן בלחץ גבוה עשוי לשפר את התסמינים ואת איכות החיים של החולות בפיברומיאלגיה.

במרכז סגול בישראל נמצא כי כ 70% מהמטופלות שנבדקו השתפרו בצורה משמעותית כך שבתום תקופת המחקר לא ענו עוד על הקירטריונים של המחלה. בנוסף לשיפור הקליני, הטיפול הביא לתיקון הפעילות המוחית באזורים הקשורים לכאב.

כיום נחשב הטיפול בחמצן היפרברי לטיפול המועדף והמוביל לחולי פיברומיאלגיה ברחבי העולם, בעיקר בשל העובדה שמטופלים אלה אינם מגיבים לרוב לתרופות אנטידלקתיות או משככי כאבים. בנוסף משתפרת איכות ומשך השינה, הפעילות המוטורית התנועתית, ובעיקר רמות הכאב. דבר נוסף שמציינים מטופלים אלה הוא השינוי בצלילות מחשבתית, שכן לא פעם מתלוננים החולים במחלה על ערפול מחשבתי וחוסר ריכוז.

מחקרים :

• Hyperbaric therapy offers hope for fibromyalgia sufferers – A proof-of-concept trial led by researchers at Rice University and institutes in Israel finds hyperbaric oxygen therapy can help patients with fibromyalgia. The late Eshel Ben-Jacob, an adjunct professor of biosciences at Rice and a senior investigator at Rice’s Center for Theoretical Biological Physics, is quoted.
  • Fibromyalgia News Today

• Hyperbaric oxygen therapy improves fibromyalgia pain

Pain Medicine News

• Hyperbaric hope for fibromyalgia sufferers