תא חמצן לקוליטיס וקרוהן

מחלות מעי דלקתיות – קרוהן קוליטיס והטיפול בתא חמצן בלחץ של 1.3 אטמוספירות

מחלות הקרוהן והקוליטיס הכיבית הינן מחלות מעי דלקתיות כרוניות. חולים במחלה זו מתקשים מאוד לקיים אורח חיים נורמטיבי בעיקר בתקופות ההתקפים – שיכולים להימשך חודשים ארוכים.

הכאבים והקושי בתפקוד היומיומי מקשים מאוד על חיי החולים עד כדי פגיעה ממשית באיכות ואורח החיים. מחלות אלו עלולות לא פעם לגרום לזיהומים קשים (כיבים עמוקים ) וסיבוכים נלווים כגון דימומים, אנמיה, תת תזונה, סחרחורות, עילפון ולעיתים אף להתפתח ולערב איברים נוספים בדלקת.

לצערינו טרם נמצאה תרופה של ממש למחלות הקרוהן והקוליטיס הכיבית ולרוב הרפואה הקונבנציאונלית מסתמכת על אנטיביוטיקה בכמויות גדולות בכדי להלחם בדלקת או לחילופין עוצרי שלשול, תזונה עוצרת, צומות המובילים לירידה דרסטית במשקל, ועוד דרכים עקיפות להתמודד בעיקר עם הסמפטומים עד שההתקף יחלוף.

בשנים האחרונות מבשרים מחקרים על טיפול בחמצן כתרופה למחלות המעי הדלקתיות. המטופלים בתא חמצן בלחץ גבוה מעידים על שיפור כמעט מיידי במצבם לאחר השהייה בתא. הדלקת הופכת בסיסית יותר וההתלקחות נרגעת. כך גם הדימום, העוויתות, השלשולים והקושי בעיכול וספיגת מזונות.

לפי הדיווחים, לאחר 15 טיפולים של תא חמצן בלחץ של 1.3 אטמוספירות נצפה שיפור ניכר מאוד והרקמה הדלקתית נראת כמחלימה. ( חשוב לציין כי לעיתים זו רמסיה וייתכן התקף נוסף בעתיד – המחקר בוצע בשלב האקוטי במטופלים מאושפזים )

תא חמצן בלחץ של 1.3 אטמוספירות נמצא ע”י ה-FDA  כיעיל, בטוח לשימוש וללא תופעות לוואי

ההשפעה הפיזיולוגית של חמצן בלחץ גבוה על מחלת קרוהן קוליטיס:

• מרחיב כלי הדם וגורם לזרימת דם תקינה יותר למעיים.
  • מוריד מדדי דלקת ומפחית כאב ועוויתות.
  • מפחית בצקות באזור המעי.
  • מחזק את התאים והמערכת החיסונית.
  • מפסיק דימום מהמעיים.

מחקרים:

-95%D7%9Ccolitis.info/pages/%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%-http://www.crohns%D7%9C%D7%97%D7%A5-%D7%91%D7%AA%D7%90